Dag 3: Mitt liv som siste tilskudd til «team-KNreise», så langt…

Mitt navn er Sarah McSeveny-Åril og jeg har gleden av å kunne være med på det som blir siste del av reisen når prosjektet går inn i sitt siste år i år.

bilde 4 (4)Mitt utenlandsk-klingende navn peker tilbake på mine keltiske røtter. Opprinnelig fra Skottland, kom jeg til Norge for 5 år siden med min norske mann. I dag finner du oss på Sagene med vår lille datter, og når vi ikke er på jobb (eller barnehage) liker vi å benytte oss av det kulturelle og det naturen rundt som Oslo har å by på for både store og små.

Jeg har tilbrakt de siste 3 årene hos Kulturrådet og har erfaring fra det digitale kulturfeltet, prosjekt-koordinering og kommunikasjonsarbeid. Av tidligere arbeidserfaring har jeg blant annet vært praktikant hos Europakommisjonen i generaldirektoratet for utdanning og kultur, og har jobbet flere år som frivillig hos Røde Kors sitt kontaktsenter for barn og unge, Kors på halsen.
Jeg har i den siste tiden hatt ansvar for Kulturrådets deltagelse i et stort europeisk samarbeidsprosjekt som bidro til Europas fellesportal for digitalisert kunst- og kultur, Europeana.eu. Mer informasjon om den norske kampanjen vi lanserte i fjor sommer for å øke kjennskap til portalen finnes her.  Jeg har gjennom dette arbeidet jobbet en del med Kultur- og naturreise og jeg er både spent og glad for å nå være en del av prosjektgruppa, og for å kunne kalle dem kollegaene mine.

Jeg overtar som kommunikasjonsansvarlig for Marit som slutter til påske. Hun etterlater seg store sko å fylle, men vi har drøye 2 måneders overlapp for å sette meg inn i ting og sørge for en smertefri overgang. I kultur- og naturreise vil min rolle være hovedsakelig knyttet til prosjektets kommunikasjonsarbeid, men sammen med resten av prosjektgruppa kommer jeg også til å jobbe med forbedring av funksjonaliteten av kulturdatabasen Norvegiana, tilrettelegging av lavterskelløsninger for visning av innhold i kart, se på mulig innsynsløsninger ved gjenbruk av andres kode og fortsettelse av kompetanseoverføring (som f.ek fagdagen 28. januar om mobilformidling)

Jeg jobber nå med å gjøre meg kjent med alle i miljøet og inviterer dere derfor til å ta kontakt med meg per mail, telefon eller på neste fagdag den 28. januar (hint hint) dersom det skulle være noe!

Kategorier: Uncategorized

Forfatter:Sarah McSeveny-Åril

Kulturrådet

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Godt nytt år! | kulturognaturreise.no - 14. januar 2015

    […] er veldig lei oss for å miste henne, men heldigvis er det en stund til. Og den gode nyheten er at Sarah McSeveny-Åril blir vår nye kollega. Hun blir Marits erstatter – og vi har fått til en overlappingsperiode […]

Legg igjen en kommentar