Batteri – hvor lenge lever din mobil?

Akkurat nå har jeg akkurat jeg fått telefonen min tilbake fra verksted. Jeg håpet i det lengste på at det var en feil med batteriet mitt, siden jeg må lade to ganger daglig, men: «No Trouble Found» lyser i mot meg når jeg pakker opp telefonen igjen.  Jeg får vel innse det: Jeg heter Marit og er superbruker på mobiltelefon.

Om morgen leser jeg nyheter og jeg hører på musikk eller lydbøker samtidig som jeg tvitrer, sjekker facebook, epost på toget inn til jobb. På jobb tester jeg dessuten diverse KN-lignende apps for å lære mer. Rundt kl 14-17 går jeg tom for strøm, noe som passer dårlig for en som bruker telefonen som musikkilde når hun holder dansekurs, til å vise frem NSB-billetten og ta bilder. (Forresten bruker jeg telefonen til både å ringe og sende sms også. Bare for å ha det klart).

Jakten på en løsning  var i gang og jeg ble tipset om å kjøpe et ekstra batteri – noe jeg og har gjort. Oyama-batteri ligger nå fulladet i veksa klar som en portabel ladestasjon. Add-on-batteriet kan lade via usb og jeg tenker vel at den kan lade i veska når det er lite strøm. Foreløpig har jeg ikke brukt den, men lover å komme tilbake til hvor godt det fungerer.

I KNreise er vi opptatt av å gjøre vår løsning så liten som mulig slik at avspilling av lyd eller videoklipp verken skal koste skjorta eller stjele all batteritid. Vi håper på å kunne gi noen anbefalinger på dette området etterhvert. Hvis du har noen tips så tar vi de gladig i mot.

Kategorier: Batteri

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar