Ny på tur

Håvard Johansen

Etter en liten tjuvstart er jeg nå snart ferdig med min første helt offisielle uke i prosjektet Kultur- og Naturreise. Det har allerede vært spennende dager med mye å sette seg inn i og mange hyggelige menneske å hilse på. De som følger prosjektet og denne bloggen vet at veldig mye er gjort allerede, men det ser heldigvis ut til at det også er litt igjen. Min bakgrunn er fra en litt annen sfære, men mange problemstillinger ser likevel ut til å være kjente. Av utdannelse har jeg bakgrunn fra foto, visuell kommunikasjon og medievitenskap. Men jeg var tidlig svært fascinert av internett som fenomen og av de mange mulighetene som åpnet seg med denne teknologien. Jeg begynte på midten av 90-tallet å jobbe med utvikling av nettløsninger med ulike roller – designer, interaksjonsdesigner, prosjektleder og produkteier. Og jeg har opp gjennom årene både hatt en konsulentrolle og jobbet på andre siden av bordet i firma med egne produkter. De siste 10-12 årene har jeg primært jobbet med ulike mobile løsninger og de siste årene har jeg vært produktansvarlig for musikktjenesten WiMP. Privat er jeg far til tre, bor i kunstnerborettslaget Trolltun på Bøler, og når jeg ikke er å finne der eller på jobb så er jeg mest sannsynlig og jobber med et hus og et gammelt bilverksted i Sverige. En samtidsruin med potensiale – og et glimt av horisonten.

I Kultur- og naturreise vil min rolle være knyttet til den tekniske infrastrukturen og de ulike tekniske løsningene som prosjektet baserer seg på. Fra prosjektet vil jeg være ansvarlig for Teknisk arbeidsgruppe og håper jeg kan bidra til diskusjonene der. Jeg kommer også til å jobbe med de ulike datakildene, Norvegiana og andre løsninger fra prosjektets partnere og håper å kunne bidra både til innsamling fra og integrasjon med eksterne kilder, behandling og strukturering av informasjon og til den tekniske tilgjengeliggjøringen i form av API-er og egne løsninger. Sammen med resten av prosjektgruppa vil jeg også jobbe med KNappen og de ulike tekniske og bruksmessige utfordringene knyttet til mobil formidling.

Kategorier: Informasjon

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

