Det er gøy å teste KNappen – akseptansetest

Vi er nå inne i en akseptansetest av KNappen. Rent praktisk bruker vi Basecamp for å sende inn feil. Vi er flere tester som dekker de telefonene og operativsystemene vi tester mot. Det viktigste i denne omgangen er å identifisere feil og så klare å gjenskape og dokumentere dem. Man tar så skjermdump av situasjonen eller skriver ned hva man har gjort for å skape en feil og sender det inn til basecamp.

Vi bruker et testskjema slik at vi kan måle samme operasjoner på forskjellige operativsystem og med de forskjellige versjonen. Hvis du er interssert kan du ta en titt på dette her: Sysstematisk testopplegg akseptansetest Knappen versjon 1 – TA april 2014

I tillegg tester vi utenom dette. Vi lar testerne bruke appen på sin egen måte og deretter dokumentere feil. Dette er så klart fordi det er ingen brukere av appen som kommer til å bruke appen på samme måte og vi vil fange opp en del feil her. Deretter ønsker vi å se på disse feilene og se om det er mulig å gjenskape dem med andre telefoner.

Smakebiter fra min utendørstesting

I dag så startet min utendørstesting 10.58 og jeg hadde 69% strøm. Jeg gikk på vei til jobb, en ruten som vanligvis tar meg 20 minutter å gå. Med KNappen var jeg på jobb 11.21 – så vil ikke akkurat si at den var den største tidstyven på å komme seg fra a-b.  Appen skal synliggjøre det usynlige, og  det vil jeg virkelig si at den gjorde for min del. Jeg stoppet opp og kikket på steder jeg bare har passert raskt tidligere. Her deler jeg litt med dere:

 

Kategorier: KNappen

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

