MMORPG kombinert med real life og mobil

Dette er det 15. innlegget i bloggserien “Hvis jeg kunne hacke så …”. Her er alle velkomne til å være med og blogge. I serien presenterer vi også de forskjellige databasene som er med i prosjektet. Forrige innlegg var av Tom Klev: «Europas historie på interkativt kart«.

Jeg ønsker meg også en spillapp, akkurat som Oskar Seljeskog skrev om tidligere i stafetten. Jeg vil ha en app hvor du kan spille med andre i sanntid, akkurat som gutta på NTNU har lagd.. Og jeg vil at spillet skal være MMORPG. Og ja, selvfølgelig være basert på kart og offentlig åpne data. Og så vil jeg at noen som virkelig har peiling på spillteori skal være med å utvikle den slik at spillet faktisk kan fungere. Det er nok av spill som ikke gjør det.

The MP3 Experiment

Til inspirasjon så ønsker jeg at man skal ha The MP3 Experiment. Det er nemlig akkurat derfor jeg sitter her og skriver dette innlegget. I går var jeg med på dette på Egertorget. Det foregikk omtrentlig slik:

Jeg stilte opp i en grønn jakke (man kunne velge mellom blå, rød, gul og grønn), hadde en ballong i veska, hadde lastet ned en mp3-fil på telefonen og en en atomklokke-app.

Det er her sanntid kommer inn i bildet. Fordi vi alle hørte på samme mp3-fil samtidig utfra samme klokke så handlet vi likt på det fysiske stedet vi hadde møtt opp. Vi pekte mot i den retningen vi bodde mot Nicaragua, vinket til hverandre, fulgte etter tilfeldige forbipasserende, lekte stiv heks, stilte oss opp etter farger, blåste opp ballonger og hadde ballongkrig. Du kan se NRKs reportasje fra 21-nyhetene 23.04.13 (syv minutter ut).

Flash mob app med åpne offentlige data – kan du lage meg en slik app?

Alle fotografier er tatt av Warrenski Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License.

Kategorier: Hvis jeg kunne hacke så.., Spill

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vinnere apps4norge – apper laget av enkeltpersoner er: | kulturognaturreise.no - 8. mai 2013

    […] Dette er det 16. innlegget i bloggserien “Hvis jeg kunne hacke så …”. Her er alle velkomne til å være med og blogge. I serien presenterer vi også de forskjellige databasene som er med i prosjektet. Forrige innlegg var av Marit Kjeksrud Amundsen: MMORPG kombinert med real life og mobil […]

Legg igjen en kommentar

