Du er er syv min forsinket, hva gjør jeg?

Dette er det 12. innlegget i bloggserien «Hvis jeg kunne hacke så..». Her er alle velkomne til å være med å blogge. I serien presenterer vi også de forskjellige databasene som er med i prosjektet. Forrige innlegg av Bjørn Olav Tveit «Digitalt museum«

… Jo, jeg tar opp mobilen. Har sjekket nyheter, Facebook, instagram og Twitter, men det er fortsatt syv minutter til du kommer.

Heldigvis hacker jeg meg en app her og nå som skal følgedette behovet. Appen har nemlig kultur- og natur informasjon om stedet jeg er på. Skreddersydd etter modellen jeg skrev her: «Jeg , meg personlig, ja takk!»

Jeg har syv minutter og min app vet da hvordan den skal regne:
Ta meg dit-funksjonen beregner tid å komme meg tur/retur der jeg er og videosnutter har den og tidsi formasjon på:
Hør poi 1 på 1 min
Gå 2 min til poi 2
Poi 2 er 3 minutter
Gå tilbake 1 min.

Inspirert av København metrobøker

This slideshow requires JavaScript.


På metroen i København finnes det bøker med noveller. Disse velgerdu etter antall stopp du kjører. I fjor var bøkene på 7, 8 og 10 stopp, men det viste seg også å være for langt. I år er de på 1, 2, 3 og 4. Noen bøker har to noveller på et stopp og en på tre i ett hvis du skulle reise lengre.

Smart og persontilpasset!

Tags:

Kategorier: hackathon, Hvis jeg kunne hacke så..

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Norvegiana API, DigitaltMuseum, Apps4Norge og åpne data | kulturognaturreise.no - 26. januar 2013

    […] Dette er det 13. innlegget i bloggserien “Hvis jeg kunne hacke så..”. Her er alle velkomne til å være med å blogge. I serien presenterer vi også de forskjellige databasene som er med i prosjektet. Forrige innlegg av Marit K. Amundsen”Du er syv min forsinket, hva gjør jeg?“ […]

Legg igjen en kommentar

