Rethinking museum web pages: Robin Dowden and Nate Solas Walker Art Centre

20120525-100659.jpg

The Walker Art Center launched their new website (www.walkerart.org) in December 2011. The site, a hub for contemporary arts, has been hailed as a ‘game-changer’ and
described as ‘a node, rather than an endpoint.’
Robin Dowden (Director of New Media) will talk about the institutional changes and ideas driving the site, and Nate Solas (Sr. New Media Developer) will discuss the challenges of bringing the ideas to life online.

– sammensatt brukergruppe
– innholdsposter og kalender

Hvorfor nettside?
– Brand
– promotere
– revenue
– onsite besøkende
– bedre relasjon til samfunnet
– bedre innholdsposter
20120525-101746.jpg

Hva er annerledes?
– innholdssentrert side
– alt leder til siden, og man satser på holding power og ønsker å være en hub

Hovedsiden – alle vil ha sine ting det, men ingen vil snakke om brukeren. Viktig å få folk til å jobbe sammen som puslespill og høre på brukeren.

UI / UX
-åpningstider på åpningsiden, hva er på og kart (også på mobil)
– Google: did you mean?
– relatere saker
– moro: inside jokes og overraskelser

404 og serverkrasj, bier som dukker opp hvis du lar sidene står stille.
20120525-102925.jpg
– myte: folk vet ikke hva de vil ha

Waker DNA</strong
egen avd:

20120525-103146.jpg
– Har tatt tid indremedisinsk, men alle mot samme mål
– magasintenking på nettside
– innhold tilpasset medium og medium valgt til innhold
– åpnet for å hente inn informasjon fra andre sider om tema

20120525-103844.jpg

20120525-104040.jpg

Bekymringer fra interne:

20120525-104229.jpg

The Waker is a safe place for un safe ideas

Folk elsker katter: altså de kjører på katter

Hvordan går det?
– Contentbased marketing er målet
– 40% mer treff målt på samme måte: nye folk 54%, out-of-state og lokale samt globale
– lenker fra sosiale medier gir 150%, mange lenker fra egne sider
– mange går rett på siden(!) – stor forandring, opp 150% stabilt
– 21% flere er på siden minst 3 min og ser på minst 3 sider
– dobbelt så mange går tilbake i løpet av to uker
– de lokale bruker siden på samme måte
– survey, et spm med fem svar

20120525-105414.jpg

20120525-105450.jpg

Fylle på med innhold er en enorm, men viktig jobb. Man må alltid være på hugget

Lenk! Ikke kopier. Lenking gir autoritet

20120525-105934.jpg

Advertisements

Kategorier: English summary, MuseumNext, Nettsuksess

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s