Spill, det digitale og læring

Are games the teaching tool of the future?: Beth Hawkins & Micol Molinari, Science Museum

Futurecade is a game the Science Museum created to engage young people with science. Can a game be both fun and be used in a formal learning setting? Can a game lead to discussion about how science shapes our lives? What are the challenges in creating a digital learning resource for teenagers? And how can we support teachers to feel confident using digital games as a learning tool?

Målgrupper
-Lærere
-Spillere (hovedgruppe: tenåringer)

How to?
-brukergruppe undersøkelser
-eksperter på vitenskap
-kreative lag
-gaming agency
-teen testing

spill som læring
-Innhold er korrekt
-Få det integrert i undervisning
-Støtte i innholdskunnskap
-Referanser til hverdagslivet
-Snodige fakta for diskusjon

Verdien av digispill
-Papirløse ressurser
-Bred dekning
-Empowering spilleren
-Forskjellige læringsmetoder

Utfordringer
-fakta vs moro
-forventinger
-budsjett
-spillplattform
-User uptake
-det finnes ikke one-size-fits-all

Hvordan måle suksess?
-tilbakemeldinger i en AppStore

Kategorier: English summary, MuseumNext

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s