Museum and mobile

The Mobile Museum: Allegra Burnette, MoMA

The Museum of Modern Art in New York has launched several mobile initiatives over the last eighteen months, including a general phone app, a collection/ exhibition-specific app, mobile websites, & a new activity app. While this presentation will use specific projects as the base of discussion, the focus is more on overall strategy, lessons, outcomes & future directions in digital engagement.

20120524-151038.jpg

iOS og Andriod
Droppet bildegjenkjennelse via AR og gikk for QR i utstillingen.

20120524-151728.jpg

Å jobbe med mobiler er en læringskurve hele veien.

Problem som man bør tenke på:
få vaktene til å skjønne forskjell på scanning av QR-koder og forbud tilmå ta bilder.
iOS-oppdateringer
Facebook forandrer API-et

hvert øyeblikk kommer MoMA art lab – den skal jeg teste.

MuPon: Mobile discounts to foster repeat visitors & an art-going lifestyle: Paul Baron & Tomomi Sasaki, GADAGO NPO

What happens when Tokyo art goers are presented with a 10 euro iphone app full of admission discounts to the 30 best museums in town? Learn from our 1.5yrs of running MuPon; a collaboration between a
non-profit organization and museums, a sustainable business with 20,000 users, & a low-risk testing ground for cultural institutions to experiment with digital initiatives.

20120524-153141.jpg
-arrangementer med kupongen
-notifikasjoner
-twitter
-invitasjoner via mail
-museumsvakta trykk på knappen i appen og du får rabatt. Liten tidsfordriv vakta
-brukte billetter gir deg rabatt i kafeen eller butikken på museet

20120524-153729.jpg

Appen betaler seg selv, eller kunne man ikke lagd den.

Det er ikke nok å lansere – kontinuitet er stikkordet.
Penger til en god kampanje
Penger til videreutvikling

20120524-154034.jpg

I en by for å ha en slik app bør:
Det være mange museer
Folk bør være godt vant kuponger i andre sammenhenger

Advertisements

Kategorier: English summary, MuseumNext

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s