Analyser og museer

Telling stories through numbers: Tijana Tasich & Elena Villaespesa, TATE

Want to make sense of online metrics? Care about real users and how they engage with your content? Want to increase the benefits of online metrics for your organisation? Measuring online performance has never been more important. In this session you will hear how the analytics culture has been spreading across Tate, and some of the challenges met on the way, all illustrated by examples.

Abstract fra foredraget.

Man må lære folk å stille spm til analysene!

Museum Analytics: What can museums learn from each other?: Rui Guerra, INTK

Museum Analytics is an online platform for sharing and discussing information
about museums and their audiences. Professionals can learn about the progress of their museum’s social networks and get inspired by other museums. During this
presentation, Rui will share the outcome of analysing the social network activities
of more than 3000 museums.

To poenger:
1) publisere klare rapporter på hva du gjør
2) lær fra andre museer

Om Museum Analytics

METRICS OF SUCCESS IN ART MUSEUMS: Maxwell L. Anderson

Onsite besøkende er ofte online.

20120524-114315.jpg

Museer bør sette deling, tilgjengelighet og demokrati på dagsorden for myndighetene. Gå foran med et godt eksempel.

Rui trekker frem en rapport vi har skrevet om før“Let’s Get real” er skrevet av Jane Finnis, Sebastian Chan og Rachel Clements i prosjektet Culture24.

Mål mer enn antall venner, treff eller følgene: hva engasjerer: antall og innhold kommentarer, hvor lenge har man inne. Se hvilke fans som er mest involvert (som regel ansatte).

Meta reconiction

Kategorier: Brukermålinger, English summary, Museum Analytics, MuseumNext, Nettsuksess, Tate

Forfatter:Marit Kjeksrud Amundsen

Seniorrådgiverer i "Kultur- og naturreise"

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s