I nærheten…

Riksantikvarens Kulturminnesøk kommer snart som mobil-app, og jeg gleder meg! Åpenbart riktig tenkt: Jeg vil som bruker ha lettes mulig tilgang til kulturminner (og annen info) i nærheten av der jeg er! Derav mobil… Gleder meg derfor til «i nærheten»-knappen, og ser frem til at samme funksjon kommer på mobilversjonen av www.digitaltmuseum.no . Og inntil mye nok av inholdet i museenes databaser som presenteres på digitaltmuseum er geotagget – festet til kartet – utstyrt med GPS – så ville jeg gjerne hatt følgende brukermedvirkningsfunksjon: Når jeg har lett frem et bilde fra digitalt museum som er av et hus der jeg er (i Kvadraturen akkurat nå!) – da vil jeg gjerne trykke på «geo-tag»-knappen på mobilskjermen min – og vips: Geotaggen for dette bildet kommer rett tilbake til Digitalt Museum! La dugnaden begynne…

Kategorier: DigitaltMuseum, Morgendagen er mobil

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

